Игри

imagesИгри за запознаване и опознаване на децата

В първи клас, в началото на учебната година, децата не се познават, не си знаят имената и това внася допълнителен дискомфорт в и без това трудната им нова социална роля. Затова, през първата седмица, се старая  да организирам игри за „разчупване на леда“ или – за опознаване и за запомняне на имената. Могат да се правят в стаята или на двора.

Ето няколко, които използвах тази година:

прочети повече…

********************************************************************************

20151008165725Викторините

Определението в тълковния речник на думата викторина е – забавна състезателна игра на отговори на въпроси, обикновено обединени в обща тема. Аз ползвам викторината не за състезание между децата, а за развиване на мисленето и за забавление.

прочети повече…

 

 

********************************************************************************

v1Игри за разпознаване и контролиране на емоциите

Емоциите според различни теории са различен брой. Между емоции и чувства има разлика и тя е основно в тяхната продължителност. С израстването на човек, разпознаването на емоциите в другите става автоматичен процес, като той все пак е усвоен в различна степен от  различните хора.

прочети повече…

********************************************************************************

woman-sitting-table-livingroom-drawing-children-vector-illustration-89876065Няколко идеи за седмични забавления вкъщи

Да бъдеш креативен заедно с децата си е забавно, лесно и както всички знаем – изключително важно от гледна точка на общуването. Стимулирането на въображението на децата, слушането на техните идеи, развиването на фината моторика и отделянето на време за съвместна творческа дейност са ключът към успеха им.

прочети повече…

********************************************************************************

675594866-612x612Как беше днес в училище?

Важно е да разговаряме с децата си и то от ранна детска възраст. Детето трябва да бъде обгрижвано не само физически, а и душевно. Разговорите ни след училище не трябва да се заключават само в „Как беше днес?“, „Какво яде?“, „Имаш ли домашни?“, а трябва да стигнат до фината детска същност. По този начин:

прочети повече…

********************************************************************************

research_girls_boys_brains-461009Пиктограми за развиване на зрителната памет

Според редица учени, мозъкът на децата е най-важно да бъде развиван до третата им година. От раждането си, до навършване на една година, мозъкът на децата удвоява размера си и достига до 50-60% от размера на възрастните. Същите учени твърдят, че мозъкът на тригодишното дете е в пъти по-активен от този на възрастен човек.

прочети повече…

********************************************************************************

Advertisements